fredag 20 januari 2012

Blommig Fredag: Fantasi

Fantasi i trädgården............det önskar jag att jag hade mer av! En del får till så fina små installationer av enkla medel.



I Visp, en stad i Schweiz, så har nog stadsträdgårdsmästaren gott om fantasi. En gata var kantade av stolar. Det var blommor och installationer på varenda gata och det var så kul att titta på.


Den här trappan finns på Liseberg och den tycker jag är full av fantasi och ursnygg. 

Men frågan är ju om inte nästa bild tar priset för fantasi i trädgården......


Nja, inte skulle jag väl vilja ha en sån stående i trädgården, men fantasirik det är det ju;-)

Kika in hos Katarina och se fler fantastiska fantasibilder!

14 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Här var det kreativt i rabatterna och vackert! Men, kanske den sista valde jag bort i min trädgård ;)
Ha en fin helg/ /Bea

Lotta sa...

Oj, vilka roliga bilder precis sånt man vill se mer av. Ha en sjön helg vid Vättern.
/Lotta

Cecilia Artista sa...

Så fint med den blå stolen mot grönskan och färgerna på blommorna!
Och toan är den tjusigaste jag någonsin sett! Riktigt cool!

Gunilla sa...

Vilken fantasi en del har.
Men toastolen tror jag att jag avstår:o))

Ha en fin helg
Gunilla

Lisa sa...

Verkligen fantasirikt ! Toan var ju för kul, och jaa, kanske på rätt plats. Tänk att sitta där och filosofera en vacker sommardag ;-)
Ha en skön helg
Lisa/Lisas trädgård

IreneL sa...

Hihi..den toan skulle jag inte vilja ha! Fast jag brukar ju ha blommor i en Kockums toaletthink och en potta så jag ska nog inte säga nått :)
Ha en fin fredag!

Anette sa...

Ok med allt utom toan...fantasifullt förvisso men inget för mig.
Trevlig helg!
Anette

samson sa...

fina och kul bilder
ha det så gott
maggan

AnnCharlotte sa...

Hihi...det finns gränser förvad man vill ha in......
Ha det bra :)

Lena/isklockan sa...

Härliga tolkningar. Blomstertoaletter såg jag också nånstans efter nån väg vi åkt . Verkligen annorlunda.

Kram

Mias Trädgård sa...

Ja där fanns det allt gott om fantasi! Gillar trappan jag med! Tack för intressant bildvisning! Trevlig helg! :) Mia

Mia sa...

Toastolen var ju urläcker men jag skulle nog inte heller vilja ha den i min trädgård.
ha de gott
Mia

Suss o Kai sa...

Önskar jag hade mer inspiration att pryda min trädgård med :) kanske de kan bli mer i sommar :) kram suss

Katarina sa...

Haha! Njae en toastol är kanske lite svårplacerad - men kul!